Op weg met verhalen wil vanuit een eigentijdse, open benadering kinderen aan het denken zetten over hun eigen religieuze context. Uitgangspunten daarbij zijn de didaktiek van het kindertheologiseren, coöperatieve werkvormen en vanuit de narratieve benadering verbinding zoeken met andere wereldgodsdiensten en levensbeschouwingen.
Verantwoording en materialen bij de lessen voor de onderbouw van 'Op weg met verhalen'.
'Wat een geluk dat iedereen anders is, anders zou het maar saai zijn!’ Maar de vraag is: hoe blijf je zo mooi anders?
In deze lessenserie staat iemand centraal die ook anders is dan zijn broers: Jozef. Hij is…
‘Hoe klinkt verandering?’ Die vraag roept nieuwe vragen op. Hoezo verandering? Mag het niet blijven zoals het is? Gaan bepaalde veranderingen niet als vanzelf? Kijk naar het ritme van de natuur. Kijk naar de groei van een mensenkind. In deze…
Langzaam worden de dagen steeds korter. Het donker vouwt zich uit. Mensen zoeken in deze periode naar licht. Wereldwijd worden lichtfeesten gevierd.
'Op weg met verhalen' zocht voor het tweede thema ook naar straaltjes licht voor de donkere wintermaanden.…
Wie kennis maakt met een ander vertelt veelal naam en beroep. Alsof je beroep uitwisselbaar is met je identiteit. Maar wie we werkelijk zijn heeft veel meer te maken met ons unieke karakter en meegekregen talenten. Juist dat zetten we…